Igår blev det lite föööör mycket kalas för dottern.
Först var hon på 5-års kalas till en dagiskompis och efter det var vi bjudna på 50-års kalas till en här i byn som fyllt år tidigare, men hade kalas nu.
Dottern åt nog lite för många glassar och godis och kakor och annat sött.
Jag satte stopp, men antagligen för sent. Hon vaknade sen på natten och spydde.
Efteråt sa hon: Nu känns det mycket bättre.
Lilla gulle!
Idag har hon varit helt som vanligt och ätit bra så jag är ganska säker på att det vart för mycket sött!
Jag menar att det inte var magsjuka i alla fall.
Annars var kalaset riktigt trevligt. Trevliga människor det där! :)
Bröllopet, det som nog ingen undgått under helgen, tittade jag lite sporadiskt på. Middagen blev så seg så jag zappade mellan alla kanaler vi har och hittade....inget...att se på...Märks att det är sommar! Men Victoria var fin och jag längtar till mitt eget bröllop! ;) Dom såg verkligen kära ut, Daniel och Victoria.
Nu ska dottern kvällsfixas.
Kram
söndag 20 juni 2010
onsdag 16 juni 2010
Vanligaste efternamnen på Åland
| Lite onödigt vetande... 1. Karlsson 2. Eriksson 3. Mattsson 4. Jansson Det finns till exempel 807 personer på Åland med namnet Mattsson. | |||
söndag 13 juni 2010
Tröttast
Idag, mina vänner är jag trött. Väääääääldigt trött!
Var vaken 21 timmar igår. Mycket långt dag, men kul!
Det blev en hel del shopping i Uppsala och jag gjorde nästan av med alla pengar jag hade med mig. Men jag köpte absolut inget onödigt! Bara kläder till mig själv, två pyjamasar till dottern och sen blev det ju lite på IKEA förstås.
Vi var även till Fyrishov och det var meningen att vi skulle vara på relaxavdelningen, men av nån anledning, som jag inte minns nu, så fick vi inte det. Så det blev äventyrsbadet istället. Vi blev barn på nytt och tävlade i vattenrutschen, men vi vet inte vem som vann. Haha! Men jag tror det var jag...*fniss*
Och sen blev det bubbepoolen för hela slanten.
Hemresan blev en aning gungig och jag var glad att jag tagit sjösjuketablett.
När vi väl kom hem var det samma som alltid, ni vet borta bra men hemma bäst, det var ju dock lite dåligt väder. Sen stack vi faktiskt till Arken. Men vi blev inte så långvariga där. Vi fick dansa av oss lite och fick ont i fötterna och jag var hemma redan klockan 02.00.
Sambons kusin, som för övrigt inte var så himla nykter, drog upp mig på dansgolvet uppe på gubbhyllan och tyckte vi skulle dansa polka. Haha, jag sa bara, jag kan inte. Men han var envis och vi skulle dansa, jaja tänkte jag vi dansar väl då. Men jag kan säga att det var nog inte polka vi dansade. Snarare polkagris som dottern uttryckte det. Jag kände mig som en vante på dansgolvet, men vi hade ju kul i alla fall. Haha...
Nej nu ska jag försöka få dottern i säng och sen blir det nog sängen för mig också.
Kram på er
fredag 11 juni 2010
Sverige imorgon...
Imorgon blir det sverige...igen...med några härliga tjejer.
Shopping och lite bad är det tänkt att bli!
Kanske vi även hamnar på Arken när vi kommit i hamn igen.
Inga karlar inga barn imorgon alltså.
Ska bli riktigt kul!
Nu är förhoppningarna bara att det inte ska blåsa så väldans mycket imorgon.
Men vi tar det imorgon.
Trevlig helg!
Shopping och lite bad är det tänkt att bli!
Kanske vi även hamnar på Arken när vi kommit i hamn igen.
Inga karlar inga barn imorgon alltså.
Ska bli riktigt kul!
Nu är förhoppningarna bara att det inte ska blåsa så väldans mycket imorgon.
Men vi tar det imorgon.
Trevlig helg!
torsdag 3 juni 2010
Borta bra...
...men hemma bäst!
Även om det varit en trevlig dag i sverige. Vi har hittat mycket och vi har inte stressat trots att vi bara var halva dagen eftersom vi tog tidiga båten hem.
Till och med båtresan var bra, annars tycker jag inte så mycket om att åka dom där färjorna, speciellt inte om det blåser. Men trots att det blåste idag (ja inte speciellt mycket), så tyckte jag inte att det gungade alls.
Helt enkelt var det en bra dag!
Men varje gång man kommer till hamnen och man ser ljuset på bildäck så känns det alltid lika bra att komma hem. Hem till trygga Åland! =)
Nu sitter jag och avnjuter en kopp te, smak peach/mango, som jag inhandlat idag.
Den ska jag fortsätta att avnjuta i soffan här hemma, ni vet där det är som bäst! =)
onsdag 2 juni 2010
Sverige
Imorrn blir det en åktur med Rosella över det blå för att shoppa lite.
Vet inte om jag har så mycket att tillägga idag.
Ska just göra mig färdig för zumba.
Moi moi!
Vet inte om jag har så mycket att tillägga idag.
Ska just göra mig färdig för zumba.
Moi moi!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)