torsdag 23 augusti 2012

Letar dopverser

Kikar runt lite på dopverser.
Hade tänkt att Milos gudmor skulle läsa nånting nästa helg när vi ska ha dop.
Tror faktiskt att jag hittat nåt och jag funderar lite på om jag ska läsa en själv oxå, det kan man väl göra som förälder?!
För övrigt kommer vi att ha dopet hemma, vi har bara bjudit de allra närmaste och vi kommer faktiskt inte att sjunga nån psalm. Först tyckte jag det kändes konstigt det där med att inte sjunga, men nu har vi bestämt oss för det. Vi kör lite verser istället!

Vi bakade en tårta igår som vi funderade på att ha på dopet. Måste ju testa om den var god! I can tell you, den var supergod så det blir nog åtminstone en sån tårta.
Ska höra med syrran om hon vill baka lite oxå ;P. Hon tycker ju sånt är skoj!

Vad jag ska ha på mig på dopet vette tusan. Måste nog kolla lite vad det tänker bli för väder och vad som passar. Jag har ju den turen förstås att jag gått ner allt jag gick upp under graviditeten och lite till så jag kommer ju i det mesta. Det skulle väl vara brösten som ställer till det i så fall =)...

1 kommentar:

  1. visst ska du som förälder läsa en dikt, varför inte =) Du kan skicka versen jag ska läsa om du vill annars hinner jag ju kolla på den innan dopen om vi kommer lite före.
    Igår fixade jag milos dop present...jag hoppas den hinner fram bara.

    Kläder ja...har nedre delen fixad men det ska ju vara någe däruppe å =)

    SvaraRadera