onsdag 23 maj 2012

Dålig uppdatering

Är verkligen dålig på att uppdatera min blogg nu för tiden. Förlåt förlåt till er som faktiskt läser den! Jag sitter knappt vid datorn mera sen jag köpte ny telefon (ny och ny för ett år sen) och kan kolla FB på den. Orkar inte skriva inlägg på bloggen på telefon för det blir så pilligt!
Nu skulle jag egentligen bara sätta mig vid datorn för att betala räkningar, men jag har hittills gjort allt annat än just det. Nåja jag kommer till det!

Uppdateringar på magfronten.
Den växer och just nu känns det som magen kommer först och sen kommer jag. Den växer bara framåt känns det som och snart vet jag inte vad jag ska ta på mig upptill för alla tröjor börjar bli för korta. Byxor har jag så jag får väl gå med byxor och BH sista tiden eller nåt?! ;) Tur att det börjar bli varmare ute iaf att man inte behöver ha så mycket på sig. Det var nog värre när jag väntade dottern och man måste ha en massa vinterkläder på sig och min jacka sprack i sömmen. Sånt som händer!
Förra veckan när jag var på besök till mödrarådgivningen hade jag gått upp 300 gr (dom 300gr som jag gått ner från förra gången), sammanlagt hittills har jag gått upp 8 kg och har 5 veckor kvar av graviditeten. Förra gången gick jag upp 17 kg och jag kommer nog inte ens i närheten av det den här gången.
Mitt hb hade dock sjunkit från 125 till 110 så nu dricker jag järnsaft för att få upp det igen.
Livmodern hade bara växt 1 cm sen förra gången, men den följer sin kurva.
Hjärtljuden var 140, för varje gång tror jag mer och mer att det är en pojke, men det får bli en överraskning om det kommer ut en flicka. Så länge den är frisk spelar det ingen roll.
Akupunkturen har börjat hjälpa, även om jag fortfarande har ont på nätterna. Men det är iaf bättre när jag går på promenad. Dock känns det i magen när jag går, det kommer sammandragningar lite nu och då och sen har det börjat kännas som nån skär mig med kniv på insidan neråt. Om det är så att bebis ligger med huvudet ner så kan det ju vara det, men jag ska höra vad dom säger på mödra nästa gång.
Idag går jag på mammaledigt och vädret är verkligen på min sida! :)

Idag har dagis också vårfest! Den sista för dottern nu då eftersom hon ska till skolan i höst! Stora damen!
Nu måste jag verkligen betala dom där räkningarna och sen ska jag gå ut i solen!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar