onsdag 14 juli 2010

Hundar i bilar i värmen

Idag blev arg på mig själv för att jag är så feg.
Jag satt utanför en butik i bilen och väntade på sambon när han snabbt bara skulle springa in och köpa en grej.
Det parkerar en bil bredvid våran, han hade två hundar i bilen. Vet ni vad han gör när han stänger av bilen?!
Han vevar upp rutan och stiger ur bilen och lämnar hundarna där. Han hade alltså rutan nervevad men stängde fast hela bilen och gick in i butiken. Den ena hunden tittade på mig och såg hemskt ledsen ut! Jag tyckte så synd om dom där dom fick sitta i värmen medans husse skulle handla. Jag ångrar att jag inte öppnade dörren och frågade om han skulle lämna bilen med hundarna en längre stund. Det var 28 grader varmt i våran bil så jag antar att det var ungefär lika i den där bilen också. Jag hoppas verkligen att han inte var borta en lång stund. Vi for ju sen så jag vet inte hur länge han var borta, men jag fattar inte att han vevade upp rutan. Han kunde väl ha lämnat lite öppet iaf?!
Såna där människor borde inte få ha hund!
Lämna hunden hemma istället när det är så här varmt!

1 kommentar:

  1. Skulle va intressant att veta hur han tänkte.. Jag vill inte ens ta med min hund i bilen nu när de e så varmt för jag vet hur mycket han lider av värmen och har det mycket bättre ensam hemma en stund

    SvaraRadera