tisdag 5 mars 2013

En vecka...

...har jag nu klarat mig utan att äta en endaste godis eller kaka eller bulle eller annat onyttigt! Känns rätt bra tycker jag! Inte ens idag när vi var på fika till svärmormor, och där finns det alltid kakor eller bullar till kaffet, så åt jag någon. Jag nöjde mig med att äta två knäckemackor!
Måste säga att jag är ganska stolt över mig själv...

För att klargöra lite så har jag bestämt mig för att inte äta godis och kakor och sånt förutom när jag är på kalas, detta har jag sagt att jag ska göra många gånger, men nånstans faller jag alltid tillbaka och sitter där sen och äter i alla fall.
Jag blev både arg och sur på mig själv efter att jag vägt och mätt min kropp och allt bara visade plus sen sist jag mätte. Usch!
Jag som var på så god väg tidigare och jag hade ett midjemått på under 80 cm, dit jag velat nå hur länge som helst. Plötsligt var det över 80 cm igen och då bestämde jag mig att nu får det vara nog, det är snart sommar och jag vill kunna vara på stranden utan att känna mig obekväm i bikini.
Men det är ju inte bara sommaren som gör att jag vill minska ner på sockret, jag hade ju trots allt graviditetsdiabetes när jag väntade Milo och är jag inte försiktig så kan jag ju få åldersdiabetes inom 10 år och DET VILL JAG INTE ha!!!

Visst är det ju så att det ska väl synas att man fått barn och det är ju bara 8 månader sen han kom ut, men jag vill verkligen trivas med min kropp och jag ska banne mig försöka.
Nu kommer mannen snart hem från jobb igen och ska vara hemma 4 veckor så då ska jag banne mig ta mig till gymmet flera gånger i veckan.
Jag har ju faktiskt försökt ta tag i träningen lite här hemma också, men jag lyckas inte riktigt lika bra. Men jag har i alla fall satt mig på motionscykeln några gånger, gjort plankan och promenerat en del, vissa dagar har jag i alla fall gått över 5 km.
Så nu banne mig, nu gäller det, det är snart sommar!

1 kommentar:

  1. Vi satsar på date på gymmet nästa lördag igen...men ska vi strunta i fika-kakan och hitta ett nyttigare alternativ =) En fika-sallad kanske =) ??
    /Linda

    SvaraRadera