torsdag 29 november 2012

Närmar sig jul!

Idag började jag med lite julstädning. Tänkte faktiskt i år att jag skulle försöka städa ordentligt i alla rum. Får väl se hur det går med den saken, om jag faktiskt får allt klart innan jul! Nåja, det som inte blir klart före jul får jag väl göra klart efter...
Jag har i alla fall börjat i köket, tvättat fönstrena på insidan och hängt upp julgardiner, satt upp lite julbelysning i köket och sen började jag torka ur skåp och lådor. Jag kom ju dock inte så långt eftersom det var en liten kille som ville ha uppmärksamhet. Men jag får väl fortsätta imorgon eller nåt.

Annars har det ju kommit snö, för den som inte tittat ut genom fönstret och kollat läget. Blev såååå mycket ljusare och mysigare med lite vitt på marken. Men idag var det inte nån värme direkt, så länge man rörde på sig gick det bra, men annars var det kallt. Får väl se hur länge den blir kvar?!
Skulle ju vara lite myisgt om det blev kvar till lördag i alla fall när det är lilla jul och allt! Mys!

Annars lever väl livet på som vanligt här i Villa Skogshagen.
Mannen hittade hem från jobb i tisdags kväll.
Dottern har nån sorts trotsig period, lyssnar inte alls, är uppkäftig och otacksam och precis tvärtemot. Precis vad en mamma med dåligt tålamod efter allt för lite sömn behöver. Jag kan säga att vi är mest osams nu för tiden. Inge roligt, men det är väl en fas man måste gå igenom antar jag.
Sonen fortsätter att vakna på nätterna och sover vissa dagar väldigt lite. Senaste nätterna har väl varit lite bättre, men dock vaknar han flera gånger.
Var till rådgivningen på 5 månaders kontroll i tisdags och han hade bara gått upp 200 gram på en månad, vilket var för lite. Ge mera mat, blev domen. Han väger nu 7950 gram och är 67,8 cm lång.
Kände mig som en dålig mamma! Känns som jag gett för lite mat och inte fattat att han varit hungrig. På rådgivningen trodde dom att det var orsaken till att han är så missnöjd och sover dåligt. Så nu har jag utökat portionerna lite och hoppas på en förbättring snarast!

Nu ska jag slänga mig på soffan en tag innan jag intar sängläge och hoppas på lite mer sömn!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar