söndag 10 februari 2013

Lite bilder från Björnrike

En pigg Milo före resan

Vackert i Björnrike

Redo för lite slalom

En förmiddag med barnen i backen

Lite gos med Tom

Här flyger Felicia fram =)

Milo första dagen på året och det snöade

Grillkåtan använde vi två gånger, det här var andra gången.

Vår stuga, baksidan, vi bodde uppe

Vår stuga framifrån

torsdag 7 februari 2013

Minitonåring

I princip alla dagar bråkar jag och dottern just nu, kan vara på morgonen, kvällen, när hon kommer hem från skolan eller nån annan tid på dygnet, dock inte nattetid och det är ju en jäkla tur, det räcker ju liksom att jag måste upp till minstingen flera gånger per natt.

Det dottern helst vill göra just nu är:
- spela minecraft
- spela nintendo
- leka med kompisar
- se på tv

Det dottern helst inte gör just nu:
- lyssnar inte alls
- gör inte som man säger
- är otacksam
- hjälper inte till här hemma

Dessutom äter hon väldigt dåligt. Hon ser snart ut som en vandrande pinne, är bara skinn och ben på henne. Inte på det sättet att jag är orolig för henne för hon mår ju bra, men jag skulle önska att hon inte var så kinkig och avigt inställt till den mesta maten. Försöker få henne att äta grönsaker men det är svårt. Hon har börjat äta mer frukt iaf och det är ju alltid nåt.
Hon har iaf fått vara frisk länge, hon har varit lite sådär halvsnorig vid två tillfällen, men inget som gjort att hon stannat hemma. Hon har inte haft en enda sjukdag sen hon började skolan och det är ju helt otroligt. Man ska väl inte säga nåt och jag får säkert äta upp det där, men men...

So long!
Kram

fredag 25 januari 2013

ändrat lite

Ändrade lite här på bloggen. Jag tyckte det var dags! =)
Måste fundera om jag är nöjd!

onsdag 23 januari 2013

2013

Verkar va dåligt med aktivitet här. Verkar inte blivit bättre fast det är nytt år och allt! Hmm...

2012 avslutade hela familjen i Björnrike på slalomskidor. Vi hyrde en 12 personers stuga så vi var ett helt gäng. Vi åkte upp dagen före nyårsafton, gick nog bra större delen av resan upp men Milo tyckte det blev lite tråkigt och Felicia klagade på ont i rumpan.
Dock blev denna resa inte riktigt som dom tidigare resorna varit. Vissa var magsjuka före vi for, nån var det där och några åkte på förkylning. Men vi försökte vara vid gott mod ändå. Alla utom Milo skidade och barnen blev riktigt duktiga, gudbarnet var väl kanske inte på hugget alla gånger, men det tar han väl igen nästa gång =).
Om det funkar ska vi prova ha Milo på skidor nästa gång vi åker.
Det blev trots allt en rolig vecka och 6 januari styrde vi kosan hem igen. Skönt att komma hem fast man har kul!

Vad händer annars detta år?
Ja ni, känns som vi inte har så mycket planerat alls detta år.
Jag och Milo fortsätter på babysim i alla fall fram till mars, men han är inte riktigt på hugget för det så jag tror att vi ska hoppa av.
Felicia ska fylla 8 år och hon har redan börjat planera lite inför kalas.
Mannen planerar att ta pappaledigt i sommar igen, så vi kommer att få ha han hemma 8 veckor även denna sommar. Hoppas för hans skull att vädret blir bättre än förra året.
Milo fyller 1 år i sommar och det måste ju firas såklart!
Sen ska det väl vara nån kräftskiva kan tänkas och eventuellt nån annan fest. Har inte fått nån inbjudan till nåt än, men vi får väl se.
Annars tar vi väl dagen som den kommer lite. Jag blir nog hemma med Milo åtminstone det här året ut, troligtvis längre, får se hur jag känner senare.

Milo gör lite framsteg. Han sitter nu helt själv, men är väl lite ostadig ännu så man ska nog inte lämna honom på vilket hårt golv utan kuddar som helst. Han väger nu 8450 gr och är 71,5 cm lång. Snurrar runt och försöker ta sig fram, men hur han än försöker så kommer han inte framåt. Har mycket ljud för sig och älskar att riva i hår, speciellt mammas. Katterna älskar han och vill gärna känna på dom så fort han ser dom. Dock är katterna mindre förtjusta i det. I gåstolen tar han sig fram både här och där och jag är lite rädd för att han kommer att bli riktigt aktiv bara han lär sig krypa eller gå och då blir det nog ingen lugn stund.
Nu har han varit lite grinig några dagar och vi misstänker tänder, men än så länge lyser risgrynen med sin frånvaro.
Började ju sova dåligt igen efter vi resan så nu har vi satt han i eget rum. Han vaknar fortfarande på nätterna men inte lika mycket.

Här hemma står det lite stilla. Garderoben är inte färdig än och toaletten där upp är fortfarande inte påbörjad. Men jag hoppas att det ska vara färdigt innan det här året är slut iaf... ;)
Själv försöker jag ta mig till gymmet så ofta det går, men annars blir det ju promenader med barnvagnen nästan alla dagar.

Felicia fortsätter sätta mamma och pappa på prov och gör inte alls som man säger, är otacksam och skriker och surar när hon inte får som hon vill. Är väl en fas hon måste gå igenom, men det gäller att vara hård bara. Men det är fruktansvärt jobbigt när man är i det, speciellt när man inte får sova på nätterna.

Ja men nu har jag uppdaterat er lite. Jag ska försöka skriva lite oftare, men jag lovar inget. Det är inte så ofta jag kan sitta såhär vid datorn i fred. Det är alltid så mycket annat hela tiden eller så har man en grinig halvåring eller en trotsig 7 åring...ja ja!

Kram på er!

söndag 23 december 2012


                                                                   GOD JUL!

måndag 17 december 2012

Förkyld

Jaha då var det min tur att vara förkyld, men det kanske var dags eftersom jag inte varit sjuk på typ 1½ år. Jag hoppas det blir bättre till jul och om inte det så i alla fall tills vi åker till Björnriket och skidar.  Och det gör vi den 30 december. Nice!
Snön bara vräker ner och  det börjar redan bli svårt att veta var man ska sätta all snö. Jag tycker om snö, det blir så mycket finare ute då än om det bara regnar och slaskar, men det får ju vara nån måtta med allt. Mannen är ju såklart på jobb så skottande får man ta hand om själv, ja nästan i alla fall. Just nu är ju svärfar hemma på ledigt så han har faktiskt varit här och hjälpt mig lite, men han far väl på jobb på onsdag igen och då är det en vecka kvar innan mannen kommer hem på ledigt. Hoppas det inte kommer så mycket snö under den veckan. Skulle jag inte vara förkyld skulle det väl vara en sak och hålla på att skotta, men det bara bränner i halsen och man är helt slut efter några tag med nåt snöredskap.

Idag fyller mannen år. 31 år blir han. Grattis älskling!
Vi firade honom före han åkte på jobb så det har vi redan klarat av.

Barnen då?!
Jo dom är friska och krya, i alla fall än så länge.
Felicia är på slutspurten av första terminen i skolan. På torsdag är det julfest! Tiden går fort.
Milo har äntligen börjat sova bättre både på nätter och dagar, även om han vissa nätter vaknar och vill ha nappen och vissa dagar sover han lite mindre i vagnen, men vi har väl alla dåliga dagar.
Mina små tomtar <3 br="br">
Han har i alla fall börjat svänga sig igen och han gör försök till att sätta upp benen när han ligger på mage, så kanske det blir krypning snart. Han älskar att sitta i hoppgungan och gåstolen är kanon, man kommer ju åt både det ena och det andra i den. Är kul att se honom i den faktiskt. Hela han lyser som en sol!

tisdag 4 december 2012

Babysim



Några bilder från första babysimmet som jag lovat =)
Blev inte så jättebra bilder, jo det fanns några på Milo men då såg ju jag hemsk ut så det fick bli dessa nu.